Thursday 15 March 2012

Istimewa buat calon SPM 2011

Assalamualaikum.Sedar tak sedar,tarikh keputusan SPM 2011 semakin hampir dengan kita.Adakah sahabat-sahabat semua berasa gementar dengan keputusan yang bakal diterima?Adakah persoalan yang sama kerap bermain di fikiran sahabat-sahabat,iaitu 'macam mana la result ak nanti?'?

Kita talah pun belajar untuk ilmu yang diguna pakai dalam kehidupan seharian dan untuk mendapat keputusan yang sangat cemerlang dalam SPM.Kita mahukan keputusan yang cemerlang untuk mengharumkan nama sekolah,ibu bapa dan untuk mengejar cita-cita.

Kita telah pun berusaha sedaya upaya untuk mendakap kejayaan.Segala penat lelah telah kita lalui di dalam dewan peperiksaan.Segala perasaan nervous telah pun kita alaminya.

Tetapi adakah kita telah berdoa dengan serendah-rendah hati , memohon kejayaan daripada Pencipta kita? Janganlah kita berhenti berdoa.Teruskan,sampai bila-bila.Doa itu senjata orang mukmin.

Jika kita telah berusaha bersungguh-sungguh,berdoa dan bertawakal kepada Allah S.W.T,insyaAllah kita akan beroleh kejayaan.Amiin.

Jadi,buat pesanan buat diri yang lemah ini dan semua sahabat,terimalah apa sahaja ketentuan Illahi terhadap diri kita.Ingatlah bahawa setiap perkara itu pasti ada hikmahnya.Mungkin kita tidak bejaya dalam SPM,kita akan berjaya di universiti.Percayalah! ada hikmahnya...

-SEMOGA BERJAYA-

No comments: